Pure Organic Tastes

Consumententrends

Organic Flavour Company werkt marktgericht en speelt daarbij graag in op consumententrends. Zowel bij nieuwe projecten als bestaande productgroepen speelt dit een belangrijke rol. We proberen vanuit onze eigen visie trends een waarde te geven en nieuwe of bestaande producten te optimaliseren.
Trends waar wij anno nu waarde aan hechten zijn bijvoorbeeld:

  • Het plattelandleven: op nieuwe boerenbedrijven spelen vermaak, bezinning en contact met het platteland meer een rol.
  • Beter eten: meer mensen hebben last van overgewicht. Vandaar dat er een toenemende aandacht is voor beter eten en bewegen.
  • Fit en Vitaal: bij sport gaat nu de aandacht uit naar verbeteren van de gezondheid en herstellen van balans tussen lichaam en geest.
  • Keur je merk: het aantal keurmerken is flink toegenomen.
  • De huiskamer buiten: mensen creëren thuis een ‘warm nest’ en breiden dat uit naar buiten.
  • Vrijwilligerswerk: vrijwilligerswerk staat volop in de belangstelling.
  • Design: food design komt steeds meer op.
Deze trends worden meegenomen tijdens het bedenken van een nieuw product. Zo kun je zeggen doordat mensen thuis een ‘warm nest’ maken, ze zich dan ook lekker willen verwennen. Het gevoel van luxe. Onze serie luxe losse thee speelt hier bijvoorbeeld op in. Verder speelt beleving ook een grote rol bij de luxe losse thee en valt deze serie vanzelfsprekend binnen beter eten.

Daarnaast streven we er binnen onze organisatie naar milieuvriendelijk te verpakken. Wie biologische producten koopt, doet dat immers niet alleen omdat het lekker en gezond is maar ook vanwege het milieu. 
Projecten

Hier vindt u alle informatie omtrent onze projecten in Vietnam en Egypte.

Producten

Hier vindt u ons productoverzicht.

Certificeringen

Download hier onze certificaten.